Lielās cerības

Ja kādam interesē, kā esmu iejutusies jaunajā vietā, no worries (kā šejienieši mēdz teikt). Esmu tik pat entuziastiska un laimīgi nezinoša, kā jebkurš no jaunajiem doktorantiem.

Šajā ierakstā vēlos dalīties ar lietu, ko mēs ar darba vadītāju veicām pirmajās mana projekta dienās. Viņa man lūdza uzrakstīt ko es vēlos sasniegt nākošo 3 gadu laikā Maquarie Universitātē, kā arī noformulēt kā es saprotu manu un viņas lomas šajā projektā. Viņa izdarīja to pašu un pēc nelielām pārrunām mēs parakstījām vienošanos par to kā būtu jāizskatās turpmākajai sadarbībai.

Domāju, ka šis ir ļoti labs sākums. Protams, uz papīra tas izskatās nedaudz ideālistiski un nākotnē viss protams nebūs tik perfekti, tomēr domāju, šāda saruna dod ārkārtīgi lielus ieguvumus. Pirmkārt tā starp mums atver ļoti atklātu komunikāciju, dodot sajūtu, ka katra problēma var tikt izrunāta un mans viedolis tiks uzklausīts. Otrkārt, kā studentam, man nav jāšaubās par savu rīcību. Es skairi zinu, kas no manis tiek gaidīts un ko es varu sagaidīt no darba vadītājas. Šādi dzīve ir daudz vienkāršāka.

Šeit ir fragmenti no mana ieguldījuma kopējā līgumā. Galējais kontrakts bija garāks, bet kurš gan to visu lasītu.

Ko es gaidu no doktorantūras (PhD):

Es uzsāku doktorantūru, jo nākotnē vēlos nodarboties ar pētniecību un veidot karjeru akadēmiskajā vidē. Šo trīs gadu laikā man vissvarīgākais ir apgūt cik daudz vien iespējams, iegūt prasmes, kas nepieciešamas labam pētniekam un zināšanu bāzi turpmākam darbam metamorfisma petroloģijas/struktūrģeoloģijas jomā.

Mani pienākumi

  • Apmeklēt tikšanos ar darba vadītāju (vismaz vienreiz nedēļā);
  • Uzrādīt rezultātus, kad tie tiek gaidīti/ievērot termiņus;
  • Būt sagatavotai nākot uz tikšanos ar darba vadītāju, uzstājoties konferencēs un semināros, dodoties uz lauka darbiem, u.c.;
  • Informēt darba vadītāju par projekta gaitu;
  • Sekot darba vadītāja norādījumiem, bet tajā pašā laikā būt neatkarīgai un attīstīt savas idejas par projektu;
  • Saglabāt pozitīvu attieksmi pret darba vadītāju un projektu pat tad, kad ir problēmas un aizķeršanās.

Darba vadītāja pienākumi

  • Apmeklēt tikšanos ar doktorantu (vismaz vienreiz nedēļā);
  • Sākotnējā posmā palīdzēt fokusēt pētījumu, plānot projektu, arī ieteikt literatūru;
  • Lasīt manus melnrakstus, dot tiešu kritiku (nenoklusēt sliktās lietas, varu uzklausīt arī skarbu kritiku);
  • Ja man jāapgūst jauna metode vai aparatūra, kur tas iespējams, nodrošināt ar informāciju vai norādīt kādu, kas var palīdzēt;
  • Informēt mani par prakstiskajām projekta pusēm (lauka darbu organizēšanu, rakstu sagatavošanu publicēšanai, tēžu iesniegšanu, manu projekta finansiālo fondu lietojumu, utt.) vai norādīt cilvēkus, kas mani var informēt.
  • Saglabāt pozitīvu attieksmi pret mani un projektu pat tad, kad ir problēmas un aizķeršanās.
One Response to Lielās cerības

  1. Nauris says:

    Atliek tikai novēlēt, lai viss izdodas!

Komentēt

