Gals vairs nav tālu

Tipiska diena manā dzīvē:

  • 11 no rīta: pamostos, saģērbjos, braucu uz universitāti
  • 4 naktī: izlēdzu datoru, braucu mājās.

Šis saucas “magistra darba rakstīšana” un turpinās, nu, jau divas nedēļas, vēl tikai piecas tādas palikušas. Kaimiņi laiku pa laikam caur epastu apjautājas, vai es joprojām dzīvoju blakusistabiņā. Bet vietā, kur es studēju šāds režīms nav nekas neparasts. Man bieži ir kompānija līdz 2-3 naktī un mēs ar kursabiedriem nopietni apsveram domu ierīkot guļamtelpu blakusesošajā datoru noliktavā.

Attiecībā uz darbu, šis ir pats grūtākais, ko jebkad esmu darījusi. Man ir divi maģistra darba vadītāji: ģeoķīmiķis-petrologs un struktūrģeologs-matemātiskais modelētājs. Abi zināmi speciālisti savās nozarēs, bet ar pilnīgi atšķirīgiem pasaules skatījumiem un viedokli par to, kas man būtu jādara.  Pirmais uzskata, ka katrs dabas process ir ārkārtīgi komplicēts un katrs jautājums jāapskata no 100 punktiem vienlaicīgi. Viņš ar manu palīdzību institūtā cer uztaisīt apvērsumu parādot modelētājiem, ka viņi uz visu skatās pārāk vienkāršoti. Otrs vadītājs  jebkuru problēmu reducē līdz 1 parametram un manus iežus, kas sastāv no 11 dažādiem minerāliem ar pilnīgi atšķirīgām proporcijām vienā mierā var modelēt kā pilnīgi viendabīgu slāni. Viņaprāt modeļi ar pārāk daudz parametriem perfekti apraksta konkrēto mazītiņo problēmu, bet neko nepasaka par procesu kopumā un nav pielietojami, lai izdarītu prognozes.

Es mēģinu saprast, kā to visu apvienot vienā 100 lpp garā meistardarbā. Neprasiet, kā. Man joprojām vēl nav ne jausmas.

Smuka bildīte (spēcīgi lokalizēta bīdes josla apliec mazāk deformētu iežu bloku, neviendabīga deformācija, ieži veidojušies apm. 20 km dziļumā; deformācijas struktūras marķētas ar dzeltenu)

Komentēt

